Monday, April 27, 2015

RAHSIA Twitter

Twitter mendapat sambutan hangat dalam arena bisnes kerana dengan cepat berkembang dalam populariti yang memikat jutaan pengguna yang boleh pilih update ‘follow’ daripada mereka yang pengguna minati. 

Twitter menawarkan sistem flexible API yang membenarkan pemaju-pemaju ‘third party’ mencipta plugin dan aplikasi Twitter yang meningkatkan fungsi keseluruhan akaun mereka.
Salah satu servis ini ada di http://www.SocialOomph.com  di mana anda boleh dirikan mesej tegur sapa automatik yang mengucapkan terima kasih kepada mereka yang mengikut anda untuk menjadi kenalan, di samping mampu mempromosikan squeeze page, tawaran insentif atau hadiah sebegitu.



Inilah cara yang hebat untuk membina list dalam pasaran niche anda, ketika mewujudkan hubungan dengan mereka yang memilih untuk mengikuti update anda. 
Dengan Twitter, anda dengan cepat membina profil yang mempamerkan URL laman web dan foto anda, di samping menyatukan kata kunci dalam medan bio anda untuk menggoda pelawat ke page anda di mana-mana kata kunci serupa dimasukkan dalam enjin carian Twitter.
Satu perkara untuk diingatkan ketika mengguna Twitter sebagai saluran pemasaran ialah lebih interaktif anda, lebih pendedahan anda akan terima. 


Setiap post yang anda hantar melalui akaun Twitter anda akan menuju ke mereka yang mengikut anda, selain itu, post anda akan disusun dalam page profil utama anda supaya pengikut-pengikut baru boleh melihat update sebelum ini.
Twitter adalah alat yang amat berguna apabila mengendalikan kajian niche atau menguji perkembangan pasaran. 



Dari surat khabar ke televisyen, Twitter telah menjadi cara yang mudah membuat post amaran dan berita terkini, dan sebagai usahawan online, anda boleh mempergunakan maklumat ini untuk menentukan apakah yang pasaran sasaran anda sedang bertindakbalas dan apa yang pasaran kini minati dengan mengikut perkembangan mereka yang diwujudkan dalam pasaran atau industri anda dan memerhatikan siaran terkini dan pengumuman pelancaran.

0 comments: