Sunday, November 28, 2010

Sambungan IDEA HEBAT

aku nak mintak maaf la sebb artikel dahulu tu tergantung ok kita sambung balik dengan IDEA HEBAT

Selepas buat stiker kereta boleh la di edarkan kalu stiker tu cantik tak ada sebab orang tak nak lekat

3) Buat EXPERIMENT jadi kan kita unik apa yang boleh membezakan persaing dengan kita dan apa yang boleh kita berikan kepada pelangan kita.kadang kadang pelangan akan terkejut dan dihargai apabila mendapat sesuatu dari kita dan ini akan membuatkan mereka mengigati kita ini penting  untuk mengekalkan pelangan supaya membuat pembelian semula.

4)       Buat LAB(makmal) kat rumah bagi sesiapa yang menghasilkan produk sendiri ini untuk menghasilkan produk baru contoh bagi perniaga makanan penting untuk mempunyai citarasa sendiri seperti KFC mereka mengeluarkan pelbagai periasa TOM YAM, KARI dan BLACK PAPER untuk menjadikan mereka unik dari pesaing.

         Mereka juga membuat pelangan ingin tahu rasa perisa baru mereka. satu lagi mereka membuat peminat peminat HOT & SPICE menjadikan  mereka ternanti nanti makanan kegemaran mereka KFC juga mencari perisa baru yang bakal melendakan pasaran dan juga menanbah SIDE ODER mereka. Jadi kita juga boleh meniru seperti mereka menghasilkan perisa baru.

        Satu lagi jika masakan kita mempunyai citarasa unik pasti orang akan datang  mencari seperti DOLLY CHAR KUE TIWE di TAIPING yang mempunyai keunikan kerena masak menggunakan kayu api kerana kelazatan dan citarasa yang tersendiri  menyebabkan orang dari JOHOR akan datang lagi jika mereka pergi ke UTARA.

5) BUAT PERADUAN dengan syarat membuat pembelian dahulu baru boleh menyertai peraduan ini. Hadiah nya mesti hebat mungkin juga produk ada, atau servis anda secara percuma

6)Bercerita dengan Rakan anda mengenai produk anda setiap kali berjumpa cerita perkembangan anda Email rakan rakan anda sms mereka mengenai produk anda dan perkembangan. siapa pelangan terbaru produk anda.

-bersambung lagiiii -

0 comments: