Tuesday, December 21, 2010

CARA UNIK MARKETING

seperti mana yang kita ketahui kejayaan satu satu produk itu 80% bergantung dari Marketing yang berjaya dan unik.

1. Cetak iklan kecil pada poskad dan kirimkan ke prospek di pasaran yang disasarkan. Orang akan membaca poskad bila mesej itu singkat. Satu iklan kecil di poskad boleh drive trafic ke laman web anda dan menghasilkan jualan. Untuk Kos yang sangat kecil.




2. Marketing buddy
Guna untuk mempromosikan perniagaan anda. Contohnya, jika anda menghantar risalah, anda boleh merangkumi risalah dan / atau kad perniagaan perniagaan lain, yang telah bersetuju untuk melakukan hal yang sama untuk anda. Ini memberikan anda peluang untuk mencapai kolam baru semua pelanggan berpotensi.

3. Jawapan Telefon anda dengan nada Berbeza.
Cuba mengumumkan tawaran istimewa apabila anda menjawab telefon. Contohnya anda boleh berkata, "Selamat pagi, ini Ann Marie, Check It Out; Anda bertanya tentang tawaran marketing khusus saya." sudah tentu Pemanggil itu terpaksa bertanya tentang tawaran tersebut. Pastikan tawaran anda agresif untuk meningkatkan tanda tanya  pemanggil anda dengan memasukkan tarikh tamat yang tidak terlalu jauh.

4. Stick It!
Gunakan pelekat, setem dan nota tulisan tangan pada semua mel dan surat perniagaan sehari-hari. Ingat, apabila anda meletakkan mesej pelekat atau tulisan tangan pada bahagian luar sampul surat, ia mempunyai kesan dari billboard miniatur. Orang-orang membacanya terlebih dahulu, namun, mesej mesti pendek dan ringkas sehingga boleh dibaca dalam waktu kurang dari 10 saat.

5. Tawaran Kedua
Untuk Pelanggan Anda Segera Setelah Mereka membuat belian. Contoh Pelanggan hanya membeli sweater dari kedai pakaian anda. Segera Email,SMS, atau catatanb tulisan tangan untuk pelanggan anda berterima kasih kepada mereka atas pembelian mereka dan memberitahu mereka bahawa jika mereka kembali dengan "catatan ini" mereka boleh mendapatkan potongan, seperti 20% dari pembelian berikutnya. Untuk membuat ia lebih tetarik, jangan lupa untuk memasukkan tarikh luput.

8. Seminar rumah / terbuka
Hosting acara adalah cara yang bagus untuk mendapatkan masauntuk bersemuka dengan pelanggan utama dan prospek serta dapatkan mengenalkan nama syarikat anda serta produk anda. Dengan acara yang tepat, anda akan dikenali dengan tangapan yang bagus silap silap dapat liputan media.

9. Barter
Ini adalah alat yang sangat baik untuk mempromosikan perniagaan anda dan mendapatkan orang lain untuk menggunakan produk dan perkhidmatan anda. Anda boleh perdagangan produk anda untuk ruangan iklan atau untuk produk syarikat lain atau perkhidmatan.

0 comments: